بازدید 3960

زارعی، کارشناس سیاسی: اگر وحدت صورت نگیرد، آرا پراکنده می‌شود

سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی تابناک بیان کرد: در شرایط فعلی انتخابات اگر وحدت صورت نگیرد آرا پراکنده  و مردم دچار سردرگمی می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۴۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳ 20 June 2024

به گزارش تابناک، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی تابناک مبنی بر آنکه به چه کسی رای می‌دهید گفت: بنده هنوز مشخص نکرده ام که می‌خواهم به چه کسی رای دهم در واقع دو روز قبل از انتخابات نظرسنجی‌ها را می‌بینم و با توجه به گرایش و نظر مردم به همان کاندیدی که مردم گرایش بیشتری دارند رای می‌دهم.

 چه کسی کنار می‌کشد؟

وی در خصوص وحدت نیروهای جبهه انقلاب و انتخابات گفت: طبیعتاً در این شرایط انتخابات اگر وحدت صورت نگیرد آرا پراکنده می‌شوند و از جهت دیگر مردم نیز دچار سردرگمی می‌شوند و اذیت می‌شوند و بهتر است کاندیداهایی که از لحاظ فکری با هم هماهنگی دارند به یک توافقی برسند و متحد شوند این باعث می‌شود مردم نیز با انگیزه بیشتری در انتخابات شرکت کنند و به کاندید خود رای دهند.

اگر وحدت صورت نگیرد آرا پراکنده می‌شود

وی در خصوص مکانیزم‌ هایی که برای رسیدن به یک کاندید واحد وجود دارد اینگونه اظهار نظر کرد: در واقع دو فرایند وجود دارد یکی در میان خود کاندیداها اینکه کاندیداها با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند با هم یک توافقی برسند اگر فردی رئیس جمهور شد از ظرفیت‌های بقیه کاندیداها نیز در دولت وی استفاده شود. 

 

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: فرایند دوم همان نظرسنجی‌های معتبر است در واقع نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که مردم به چه کسی گرایش دارند. این خود نیز می‌تواند معیاری قرار بگیرد که کاندیدا‌ها با هم به یک توافقی برسند و ببینند مردم چه کسی را بیشتر از همه قبول دارند و روی آن فرد اجماع کنند.

 

زارعی در پایان در خصوص نتیجه انتخابات و کاندیدی که پیروز این میدان است گفت: دو شاخص دارد اول اینکه کاندیداها در میان خودشان یک چارچوب تعیین کنند دوم گرایش مردم نیز تعیین کننده نتیجه انتخابات است‌. بنده هنوز مشخص نکرده ام که می‌خواهم به چه کسی رای دهم در واقع دو روز قبل از انتخابات نظرسنجی‌ها را می‌بینم و با توجه به گرایش و نظر مردم به همان کاندیدی که مردم گرایش بیشتری دارند رای می‌دهم.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
زاکانی و قاضی زاده باید مردانه بمانند. باید از حیثیت خودشان دفاع کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
هر 6 نفر یک ایده و مرام و اعتقاد دارند.

هیچ فرقی بین آنان نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
از این مناظره های بچه گانه، سوالات تکراری و پاسخهای تکراری تر مشخص است که پزشکیان، زاکانی، قاضی زاده و بقیه همه اعضای یکدیگرند و از یک گوهرند!!!
نمایش مسخره ای بیش نیست. هیچ سوال جدی ازشون نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
اگرقشر خاکستری جامعه برای رای دادن حرکت نکنه افتضاح بار میاد

مگر پزشکیان بتونه تنورو گرم بکنه و قشر خاکستری و طرفداران اصلاحات بلند شوند برای رای دادن
به این کارشناس سیاسی تان بفرمائید ملت هیچ وقت سر در گم نبوده و همیشه تشخیص خودش را داشته (درست یا غلط) و تصمیم خودش را اجرا کرده (چه پیروز و چه شکست خورده) و با همین روش چند هزار سال تمدن این کشور دوام آورده است. الان مشکل سر در گمی ملت نیست احتمال شکست فجیع این 4 نفر است که شماها را سر در گم کرده نه مردم را!
انتخابات ناگزیر از دو مرحله ای شدن است و انصراف در کار نیست. دلیل: هیچ کس حاضر نیست هزینه های انصراف و ائتلاف نامزدها را گردن بگیرد.
شورای نگهبان این هزینه را گردن نگرفت و همه این نامزدها را تأیید صلاحیت کرد. بزرگان اصولگرایی این هزینه را گردن نمی گیرند. هیچ کدام از نامزدها دیگری را به عنوان اصلح و تأمین کننده مطالبات و منافع حامیان خود، گردن نمی گیرد. صندوق رأی تنها جایی است که نتیجه اش برای همه قابل قبول خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
درسته از آنجایی که در هر صورت انتخابات به مرحله دوم می‌کشد فشار زیادی بر روی زاکانی و قاضی زاده برای انصراف نیست
خوب چرا اینقدر نگراننید
بزارید همه بمانند و حالا که از فرصت مناظره برای کوبیدن پزشکیان استفاده کردید
بهتر است تا آخر بمانید
منهم به شما توصیه میکنم هرچه زودتر زاکانی و قاضی زاده را از بازی خارج کنید دارند آبرویتان را میبرند ضررشان بیشتر از سودشان است.
من هم همین رو میگم آقای قالیباف باید ایثار بکنه اجازه بده تا آقای جلیلی آرای خوبی بدست بیاره ...
پزشکیان صد در صد !!!!!!!!!!!!
رای بی رای
جالبه
کارشناس مسائل سیاسی!
ایشون باید الآن خودشون نشون دهنده راه به یه عده زیادی از مردم باشن، اما منتظرن ببینن باد از کدوم ور میاد؟!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
از گفته هاش معلومه تفاوت نمیکنه جه کسی اول بشه
رقابت بین پزشکیان وجلیلی است که در نهایت جلیلی برنده میدان است قلیباف شانسی ندارد
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات